Monday, May 18, 2009

SERTAI BENGKEL KASEH UNTUK WANITA MELALUI DRAMATERAPI





Tarikh:

6 JUN 2009
(SABTU)
Masa :
8 pagi – 6 Petang

Tempat :

DEWAN SEMINAR, INSTITUT PENGURUSAN WANITA, JALAN HAJI ABANG OPENG, TAMAN TUN DR ISMAIL, KUALA LUMPUR


Anjuran:
PUSAT LATIHAN KOMUNITI KOTA DAMANSARA
(SA 0102607-V )

PELABURAN ANDA

RM 150 seorang

(bayaran untuk tempat, jamuan dan makanan, fail, nota bahan program, tag nama, penceramah, fasilitator, sijil, cenderahati program dan pengalaman yang cukup berharga)


PENDAFTARAN

Program ini terbuka kepada wanita sahaja ( wanita berkerjaya, ibu, surirumah dan lain-lain ) mereka yang berumur 20 hingga 60 tahun sahaja. Pendaftaran awal untuk tempat boleh dibuat melalui telefon. Pengesahan hanya akan dibuat apabila borang penyertaan dan bayaran deposit sebanyak RM 80 seorang diterima. Baki bayaran hendaklah dijelaskan pada hari pendaftaran program BENGKEL KASEH UNTUK WANITA iaitu pada 6 JUN 2009.

Cara pembayaran:

Bayaran boleh dibuat secara tunai ataupun cek ataupun secara bank in di atas nama :
HASRAT MURNI MANAGEMENT
akaun MAYBANK : 5122-3132-5703


URUSETIA
PUSAT LATIHAN KOMUNITI KOTA DAMANSARA ( SA 0102607-v)
No 26-1 Tingkat 1, Jalan Pekaka 8/4
Sek 8 Kota Damansara
47810 Petaling Jaya
Selangor Darul Ehsan
Tel/Fax : 03-61417531
Tel. (Pn Husni) : 013-2527421;
(Pn Hijrah) : 019-2667215


Suhana Hamdan, M.A (UKM)Pakar Dramaterapi
M.A (UKM)PH.D ( MGMT ) – UNITAR (on going )PENGASAS KASEH CVR™ (PERUNDING DRAMATERAPI & MOTIVASI)
Dedikasi beliau adalah di dalam bidang dramaterapi.Walau pun bidang ini amat baru di negara ini namun kecenderungan beliau terhadap bidang ini sudah mula dirasakan semenjak tahun 1997 sewaktu bertugas di universiti tempatan. Dramaterapi banyak dipraktis sewaktu kuliah bersama pelajarnya mahu pun bengkel-bengkel yang diusahakan oleh pihak Daisy Speech & Drama Centre, iaitu sebuah sekolah drama untuk kanak-kanak dan remaja yang diusahakan sejak tahun 2003.
Melalui pengalamannya dalam dunia akademik selama 12 tahun dan bidang kejurulatihan (drama based training) yang diceburinya sejak di universiti lagi ( 1990 – hinggalah sekarang ) Beliau telah melahirkan idea dan modul yang dinamakan KASEH CVR™ ilham melalui pengalaman dan penyelidikannya tentang manusia dan nalurinya, manusia dan kelakuannya, manusia dan persepsi kehidupan, manusia dan mindanya serta manusia dan emosinya. Kesemua isu ini dikupas dalam modul KASEH CVR™.
Modul KASEH CVR™ adalah modul yang akan menemukan diri klien yang sebenarnya. Penghayatan dan kepuasan bekerja ( passionate & satisfaction) akan dirasakan oleh klien selepas melalui pengalaman KASEH CVR™ Kini beliau telah bersama DSDC Training and Consultancy Sdn. Bhd. sepenuh masa. Dalam tempoh 2 tahun kebelakangan ini (2006 -2008) beliau telah memberi konsultasi kepada 4000 orang klien seluruh Malaysia yang terdiri dari pelbagai latarbelakang dari segenap organisasi dan institusi


METODOLOGI
DRAMATERAPIDramaterapi adalah pendekatan yang kreatif untuk terapi dan pembangunan diri dalam pelbagai perkara. Matlamatnya untuk membolehkan klien membina keyakinan diri, keprihatinan dan bereksperimen dengan pelbagai cara berfikir, beremosi dan perlakuan.
Dramaterapi adalah satu pendekatan yang memberi ruang kepada klien untuk melalui proses yang boleh membongkar potesi diri dari dalam ( inner self ) sekaligus memberi impak positif kepada diri peserta iaitu melihat dunia dan kehidupan dengan perspektif yang baru. Klien akan lebih bersemangat, positif, ceria dan penuh keyakinan diri dalam menjalani tugas harian.
KASEH CVR™ adalah modul latihan yang dicipta untuk mengaktifkan nilai kasih sayang yang ada di dalam diri individu. Ianya menggunakan metod dramaterapi yang digarapkan untuk mengeluarkan potensi diri klien. Emosi, intuisi, imaginasi, gerak badan dan fikiran boleh disepadukan untuk menyatakan tentang sesuatu berbanding dengan hanya percakapan atau penerangan sahaja.
KASEH CVR™ boleh menyemai pelbagai komponen kemahiran dalam diri secara berterusan seperti spontan, empati, sensitiviti, lincah, intuitif dan sekaligus membantu individu menjadi lebih efektif dan kreatif dalam menghadapi cabaran.
KASEH CVR™ adalah modul dramaterapi yang unik, eksklusif dan istimewa memberi pengalaman baru kepada peserta menghargai potensi diri dan akhirnya mereka muncul sebagai individu yang lebih proaktif. Peserta akan melalui pengalaman secara sistematik dan mengikut proses berperingkat untuk mengenali diri dan berkeyakinan dengan kehebatan diri



KASEH CVR™ memberi fokus tentang –Perhubungan (Relationship ), Hormat (Respect ),Keprihatinan (Responsiveness),danKeputusan( Results )– yang menjadi isu utama dalam kehidupan.
KASEH CVR™ bersifat improvisasi, aktif dan interaktif memang khas direka untuk memantapkan pengetahuan dan kemahiran individu supaya mereka akan mengoptimumkan kualiti diri untuk menterjemahkan perasaan passionate dalam diri. Akhirnya mereka semakin mahir dan kreatif di dalam pengurusan diri, pengurusan emosi, pengurusan sosial dan pembinaan perhubungan sesama insan.
Aktiviti program semuanya indoor.
Semua peserta wajib berpakaian sukan
Aktiviti 100 % melibatkan pergerakan ( movement).
Antara aktiviti : terapi muzik, terapi naratif, terapi gerak, terapi visual, terapi ekspresi kreatif dan sebagainya




No comments: